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[THINK ENGLISH] 빅히트와 엔씨소프트, 팬 플랫폼 사업 주도권 놓고 맞붙다

Big Hit Entertainment’s Weverse offers merchandise and video content of its lineup of artists (left) and NCSoft’s newly-launched K-pop platform Universe offers avatars of K-pop celebrities. [BIG HIT ENTERTAINMENT, NCSOFT]

빅히트 엔터테인먼트의 K팝 플랫폼 위버스(왼쪽)는 자사 아티스트들의 굿즈와 비디오 콘텐츠를 제공하고 엔씨소프트의 새 K팝 플랫폼 유니버스는 K팝 아티스트의 아바타를 제공한다. [빅히트 엔터테인먼트, 엔씨소프트]



Big Hit and NCSoft's fan platforms to face off in battle of the best

빅히트와 엔씨소프트, 팬 플랫폼 사업 주도권 놓고 맞붙다



Korea JoongAng Daily 10면 기사
Wednesday, February 10, 2021



A month into the new year, star players in the entertainment field have signaled a significant shift in the local gaming and K-pop scene with new business projects and collaborations focused on online platforms.
signal: 알리다

shift: 변동, 이동
platform: 플랫폼, 온라인 프로그램 등이 돌아가는 시스템

새해가 된지 한 달여, 엔터테인먼트 업계의 스타 선수들이 온라인 플랫폼 사업을 위해 새 프로젝트와 협업을 예고하며 한국의 게임과 K팝 시장의 지각변동을 알렸다.



Big Hit Entertainment’s fan community platform Weverse and NCSoft’s recently launched Universe platform are aiming to lead the way in shaping new consumption patterns in a post-Covid-19 entertainment industry and facing off in a battle to win over K-pop consumers in the online world.

aim to: ~하려 하다, ~를 목표로 삼다
shape: 모양, 모양을 만들다
consumption: 소비
face off: 맞서다, 대항하다

빅히트 엔터테인먼트의 팬 커뮤니티 플랫폼 위버스와 엔씨소프트가 최근 런칭한 유니버스 플랫폼은 코로나19 이후 바뀌어가는 소비 패턴을 결정지을 전투에서 소비자들을 유혹하고 업계를 이끌어가기 위해 서로 맞붙게 됐다.



K-pop platforms have recently proven to be more than just a space for fans to interact with artists or connect with fandoms. Weverse has the ability to directly sell merchandise and content while offering fans paid subscription services that allow them to connect to their favorite stars.

merchandise: 상품, (K팝에서) 굿즈
subscription: 구독

K팝 플랫폼은 팬들과 아티스트들을 연결시키고 팬덤 내에서의 교류도 활발하게 이뤄지는 곳이지만, 최근에는 이런 교류의 장 이상의 역할을 하는 것으로 드러났다. 위버스는 굿즈와 콘텐츠 등을 직접 팬들에게 판매하고 아티스트와 소통하기 위한 유료 구독 또한 서비스하기 시작했다.



Naver V Live has been pioneering the way in videoformat content, especially online concerts that have become essential during the Covid-19 pandemic.

pioneer: 선두주자, 이끌다
essential: 중요한, 핵심적인
pandemic: 팬데믹, 유행병

네이버 V 라이브는 비디오 형식 콘텐츠 시장의 선두주자로서 코로나19 팬데믹을 겪는 와중 더욱 중요해진 온라인 콘서트에 방점을 두고 있다.



To have a successful online platform now means having a master key to open all doors to the consumption powers of K-pop and entertainment fans, but not all ventures into the online domain have been successful, as seen by SM Entertainment's Lysn launched in 2018 and Cube Entertainment's U Cube launched in 2020.

consumption power: 구매력
venture: 모험, 시도
domain: 영역, 세계

이제 성공적인 플랫폼 하나를 가지는 것은 K팝과 엔터테인먼트 소비자의 구매력을 여는 마스터키를 갖는 것과 같게 됐다. 하지만 플랫폼을 만들기 위한 모든 온라인 영역으로의 모험이 성공적인 것은 아니다. 2018년 SM 엔터테인먼트가 런칭한 리슨(Lysn)과 2020년 큐브 엔터테인먼트가 런칭한 U
Cube가 그 예시이다.



Unfazed and hopeful, K-pop agency Big Hit Entertainment and game publisher NCSoft announced the launch of their own platforms late last month.

unfazed: 동요하지 않는, 침착한
hopeful: 희망적인, 희망이 가득한

빅히트 엔터테인먼트와 게임사 엔씨소프트는 동요하지 않고 희망을 갖고 각 사의 플랫폼을 런칭하겠다고 지난달 발표했다.



On Jan. 27, Big Hit Entertainment, YG Entertainment and Naver announced the beginning of a three-way partnership in which Big Hit Entertainment and Naver will use the best of their platforms Weverse and Naver V Live, as well as the additional artist lineup of YG Entertainment, to create a new K-pop platform.

three-way: 삼자간
additional: 추가적인
lineup: 라인업, 목록

1월 27일 빅히트 엔터테인먼트, YG 엔터테인먼트와 네이버는 삼자간 파트너십 체제를 발표했다. 빅히트 엔터테인먼트와 네이버는 각 사의 플랫폼 위버스와 네이버 V라이브의 최고 장점을 살리고 YG 엔터테인먼트의 아티스트 목록을 추가하여 새로운 K팝 플랫폼을 개발하겠다고 발표했다.



Big Hit Entertainment announced that it is undertaking a stock swap with Naver that will join the two companies as partners in a new venture that will own and run Naver’s V Live and rename it Weverse Company.

undertake: 실행하다, 행하다
stock swap: 스톡 스와프, 자사 주식과 인수 대상 기업 주식을 교환하다
venture: 벤처, 사업
rename: 새로 이름을 짓다

빅히트 엔터테인먼트는 네이버와의 주식 교환을 통해서 네이버 V 라이브를 인수하고 두 기업이 함께 소유하고 경영할 벤처 사업을 시작하겠다고 밝혔다.



번역: 윤소연 문화부 기자 [yoon.soyeon@joongang.co.kr]